Därför levde Richard Hallbergs svensexa upp igen

I går skrev Ajour om Richard Hallbergs svensexa som pågått sedan 2008. Nu berättar Richard för Ajour om varför den tagit ny fart igen. Det handlar om en hämndaktion på en hämndaktion.

– I julas skickade jag ut ett vykort föreställandes Pål med fru på middag i mitt föräldrahem, berättar Richard Hallberg.

”Pål” är Pål Eneroth, Art Director på en reklambyrå samt en av de tre upphovsmännen bakom den mediala svensexeföljetongen.

– Jag hade skrapat ihop ett femtiotal adresser, till bland annat hans mamma, bröder, vänner, bekanta och ytligt bekanta, samt till diverse kaféer, klubbar och företag som jag sände julkortet till.

– Så annonsen i gårdagens morgontidningar är Påls hämnd på det, säger Richard Hallberg.

Hur julkortet såg ut? Så här:

Något säger mig att vi inte har sett slutet på den här historien än.

Uppdatering: I en kommentar bekräftar Pål Eneroth att gårdagens annonser är en direkt konsekvens av att Richard skickat det speciella julkortet föreställande bland annat Pål och hans fru Tove:
– Jag tänkte att det var dags att gå in på Stockholmsarenan med ”Ego-mannen”, även om annonskostnaden i DN var tre gånger så hög som i GP. Tove var lite tveksam att jag lagt ut en tusing på de två annonserna. Men kuligheter kostar! Det blev extremt lyckat med en ensam liten färgbild på hela sidan. DN:s rubrik ”Vi gratulerar” höjde den ytterligare.
– För oss som känner Richard är alltihop extra roligt, eftersom han är den minst skrytige personen vi känner. Jantelagen på en single-speed.

 

TEXT: Ulrika Good