Här smyghånar juicemärket läkemedelsjätten

Juicemärket Froosh bytte nyligen etikett på sina flaskor, och deras nya slogan ”Bättre än Botox” flikades in. Detta var ingenting som Allergan, läkemedelsjätten bakom skönhetsmedlet, tyckte var något vidare kul. Så de började rassla med advokater, och Froosh lade sig platta. ”Redan samma dag som Allergan uppmärksammade Froosh Sverige AB om det felaktiga användandet av varumärket Botox agerade företaget”, skriver de i ett pressmeddelande på MyNewsdesk. Ett pressmeddelande som Ajour kan avslöja antingen innehåller ett dolt budskap eller formats av en enastående slump. Vi fick tips om att läsa den första bokstaven i varje stycke, inklusive rubriken, och kunde konstatera att ett i sammanhanget väldigt passande – om än ganska burdust – ord då utkristalliserade sig.

Och tja, den där slumpen… Om man tror på den så ska man nog vara lovligt naiv. Vi på Ajour sprang ut och köpte oss en egen flaska Froosh för att läsa ursäkten till Allergan, som blivit tryckt på alla flaskor av drycken. Och mycket riktigt: läser man första bokstaven i varje stycke kommer budskapet fram även där. Det var mig en jävla slump, eller hur?

Uppdatering, 11.40 14/12-11:
Dagen efter att Ajour skriver om Froosh’s smyghån rapporterar också Dagens Media om det. De kontaktar Froosh för att fråga om tilltaget, och får en kommentar från Frida Bredin, marknadschef för Froosh Sverige, som hävdar att det inte handlar om något hån mot Botox-företaget Allergan.
– Det är ett helt otroligt sammanträffande. Helt oavsiktligt och väldigt olyckligt. Vi vill inte stöta oss med Allergan ytterligare så det är absolut inte något hån. Det är en offentlig ursäkt, säger hon till Dagens Media.