Så reagerade nätet på ”tihi”

foto: tihi.se

Ajour skrev igår om Kungahusets smarta strategi när de valde att publicera både text- och videointervjuer med nyförlovade prinsessan Madeleine och Chris via egna kanaler.

Men bara för att man kontrollerar när och vad man publicerar, innebär inte att man har kontroll när det väl är ute. Det blev särskilt tydligt nu, ett dygn senare.

Videoklippets avslut, där prinsessan Madeleine säger ett krystat ”tihi”, har på bara ett dygn blivit ett begrepp likt Daniels ”känslorna är all over the place”.  Alla pratar om det. Alla skämtar om det. Och alla tycktes göra humorvarianter av det.

Det har gjorts twinpeaksvarianter och speldoseremixer av ”tihi”. Via Jack hittar jag både (en förvisso ganska fattig) youtubekanal och Facebooksida om ”tihi”. Och givetvis finns ett gäng ljudremixer:

Tihi.se har legat tyst i snart tio år, men igår fick ägarna snabbt snurr på sajten och la upp en hyllning till alla tihi:n. Snabbt jobbat!

Och sedan alla youtubevarianter. Som att Madde och Chris är onyktra. Här blir det särskilt tydligt att Madde verkligen snubblar på vilken månad hon egentligen förlovade sig. Februari? Really?

Eller Lord king som tagit Will Ferrels svenska ölreklam och gjort en remix över ölglädje:

Kanske uppskattar du Vuvuzela-chris?

Pruttvideon är så barnslig att jag inte vill bädda in den. Men den här alternativa versionen av Chris prat är rolig:

Och om du inte kan få nog av tihi – här är tio timmar med skrattet:

Särskilt imponerande var det att se hur snabbt SVT hoppade på saken. Den före detta Youtubestjärnan Gina Dirawi ska leda Eurovision song contest tillsammans med den eviga tvåan Danny och snoddes snabbt ihop en parodi:

Och Hipp hipp var inte heller sena att haka på:

Men den bästa, eller åtminstone min favorit, är remixen mellan Victoria och Maddes förlovningsfilmer. Säg välkommen till paret Daniel/Chris:

Har du något roligt som vi missat? Tipsa oss gärna!