Systembolagsbiträde får egen fansida på Facebook


Det är något alldeles speciellt med Petter
Petter Lindén är expedit på Systembolaget i Liljeholmen och ryktet om hans fantastiska humör och serviceanda börjar anta smått legendariska proportioner. För hans kunder har han alltid varit känd som han som alltid har ett leende på läpparna, men nu börjar ryktet även sprida sig över hela landet.

Den stora uppmärksamhetskarusellen snurrade igång med en Facebook-sida som någon av hans fans lade upp i februari i år och sakta fick den spridning. Efter sommaren har det tagit mer fart i och med att tidningen Mitt i Söderort Liljeholmen gjorde ett reportage om honom för att nu de senaste dagarna explodera med en enorm tillströmning av nya fans.
Faktum är dock att han länge gjort bestående intryck på sina kunder. Ett exempel är det här blogginlägget från 2011 där hans förmåga att berömma skägg satte evigt avtryck.
Vad det betyder för Systembolaget och dess försäljning kan man så klart spekulera i, men det går onekligen inte att förringa det faktum att en person som de har anställd sprider sådan glädje att folk engagerar sig i en fansida till hans ära.
Vi låter det vara lördagens solskenshistoria.
Apropå Systembolaget och sociala medier är det spännande att samtidigt notera hur de för första gången bjudit in ölbloggare till en sortimentsprovning.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

3 kommentarerFlest rösterSenasteÄldst

  1. Karl says:

    Stellan som arbetar på McDonalds på Frölunda Torg i Göteborg hade en hyfsat stor fanclub på Facebook också, Stellan: The Fanclub.
    Kan tyvärr inte hitta den nu, möjligt att medlemmarna försvunnit med Facebooks uppdateringar. http://www.facebook.com/groups/5041648887/

  2. […] service och rätt inställning ger nöjda kunder – och varumärket växer. Se bara på Systembolagets glädjespridare med tusentals fans på facebook – Det fantastiska systembolagskassbiträdet i […]

  3. […] inte att förglömma – det är inte bara sura busschaufförer och glada butiksbiträden som påverkar varumärket. Ledningens agerande och kommunikativa förmåga har i allra högsta grad […]