Infographic: 22% av tweetsen om Super Bowl handlade om annonserna

Whispr Group har gjort en sammanställning över tweets om förrgårdagens Super Bowl. När företagen betalar i genomsnitt $3.8 miljoner för en 30-sekunders spot vill man så klart se resultat. Frågan är bara – vad har det exempelvis genererat på en så levande plattform som Twitter.

Eftersom uppladdningen inför Super Bowl snart handlar lika mycket om reklamfilmerna (se alla årets filmer här) som själva spelet är det kanske inte förvånande att 22% av alla tweets om Super Bowl handlar om filmerna. Det finns inget arrangemang i världen som kommer ens i närheten och för annonsörerna är det så klart underbara siffror.
Om man inte är GoDaddy vill säga. Eller kanske just om man är GoDaddy. Det är lite svårt att avgöra eftersom det redan på förhand med rätta diskuterades med höjt tonläge hur de återigen lyckats prestera en film fylld med fördomar och klichéer. Totalt var det 290.000 tweets om deras film medan tvåan Budweiser bara lyckades skrapa ihop 165.000. Samtidigt var GoDaddys film den minst uppskattade av samtliga.
Fler siffror och slutsatser finns i den här eminenta grafiken som tagits fram av svenskbyrån Whispr Group. 
Infographic-Superbowl

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

En kommentarFlest rösterSenasteÄldst

  1. […] Tweets), Venturebeat (Super Bowl Brand Buzz: How GoDaddy Both Won And Lost) and Swedish site Ajour (22% av tweetsen om Super Bowl handlade om annonserna) who were cool and ran the […]