Arkiv för
annonsering

18 december

28 oktober

Automatiska sidomladdningar borde vara kriminella

Nya dn.se


Dagens Nyheter lanserade i veckan en ny version av sin webbplats, dn.se. Personligen tycker jag den nya versionen ser rätt bra ut, gillar verkligen hur man jobbat med rubriktypsnittet exempelvis. Nu gick man förvisso från en hyfsat välgjort tidningssajt från början, så att alla inte håller med mig är väl att vänta. Det, och att design dels är något ytterst personligt och dels är något som ofta behöver vänjas in, gör hela omgörningen tämligen odramatisk.
Förutom en sak, nämligen att sidan laddas om automatiskt. Detta efter tio minuter, vilket Björn Hedensjö försvarar med att det är branschstandarden. Läs vidare →

22 oktober

Nationaldemokraterna om sin Facebookannons: "Det är bara att gilla läget"


Detta mötte Felicia Alexandersson när hon imorse gick in på Facebook. En annons för det främlingsfientliga partiet Nationaldemokraterna, toppad av den ökända formuleringen ”bevara Sverige svenskt”. Alexandersson berättar för Ajour att hon tycker det är obehagligt.
– Det är för jävligt. Jag förstår att det är fritt för partier att annonsera, men samtidigt vill ju inte jag ha såna annonser på samma sätt som jag inte vill ha SD:s partiprogram i brevlådan.
– Det är konstigt att just jag får den, för man brukar ju få annonser utefter var man varit och tittat på nätet, och jag har absolut inte kollat på något sånt här.
Läs vidare →